سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پوسیدگی دندان روکش شده + لیست دندانپزشکان تبریز

شاید بپرسید آیا دندان روکش شده پوسیده و خراب می شود؟ درست ترین جوابی که می توان به این پرسش داد این است که هرگونه ایراد در روکش دندان می تواند باعث آسیب به دندان اصلی شما شود. این ایراد می تواند آسیب به روکش دندان باشد، با کیفیت بودن مواد آن. فعالیت های پرفشار روزانه مانند ورزش های پرخطر به سادگی می تواند باعث شکستگی، ترک، لب پریدگی و جدا شدن روکش از دندان شود. اتفاقاتی مانند تصادفات هم به روکش دندان آسیب می زند. همچنین عادت های غذایی غلط مانند وارد کردن فشار به دندان عمر مفید روکش شما را کاهش خواهد داد. اما پوسیدگی دندان چه زمانی اتفاق می افتد؟ با سایت تبلیغات مشاغل همراه باشید تا در مورد پوسیدگی دندان روکش شده با هم صحبت کنیم. اگر شما هم متقاضی انجام هرگونه روکش و کامپوزیت دندان در تبریز هستید، می توانید به لیست دندانپزشکان تبریز مراجعه نمایید.

پوسیدگی دندان روکش شده

در صورت بروز هر گونه پوسیدگی در دندان روکش شده، دندانپزشک شما اقدام به برداشتن روکش و درمان و ترمیم پوسیدگی دندان شما می کند. این پوسیدگی و عفونت ها ممکن است به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان رخ دهد. فاصله ای که مابین روکش دندان و خط لثه وجود دارد، یک محیط برای ایجاد پوسیدگی و آسیب خواهد شد پس بهداشت دهانی شما اهمیت بسیاری دارد. همچنین درست تمیز نشدن کانال هایی که عصب کشی شده اند می توانند زمینه ی بروز عفونت و پوسیدگی در دندان روکش شده شوند.

دندان روکش شده خراب می شود؟

معمولا پوسیدگی در دندانی که روکش شده، با درد همراه است. اگر به این مسئله شک دارید باید به دندانپزشک مراجعه نمایید. ابتدا با تهیه عکس رادیوگرافی وجود پوسیدگی و میزان آن بررسی می شود. ممکن است درد مربوط به خود دندان نباشد بلکه یک درد موضعی با دلایل دیگر باشد که گاهی با پوسیدگی دندان اشتباه گرفته می شود. به همین دلیل مراجعه به دندانپزشک و تهیه عکس رادیوگرافی از اهمیت بالایی برخوردار شد. دلایل دیگر درد در دندان می تواند مربوط به شل شدن روکش، عفونت در لثه و یا حتی ترک خوردن روکش دندان باشد. اگر شما هم دندان خود را روکش کرده اید و درد در دندان احساس می کنید، لیست دندانپزشکان تبریز را برای مراجعه پیشنهاد می کنیم.

لیست دندانپزشکان تبریز

درمان پوسیدگی دندان روکش شده

پس از معاینه و بررسی عکس رادیوگرافی، دندانپزشک شما با برداشتن روکش درمان دندان شما را شروع خواهد کرد. ممکن است این پوسیدگی فقط با کمی ترمیم رفع شود، اما در صورتی که پوسیدگی شدت بیشتری داشت ممکن است به عصب کشی هم نیاز باشد. این مورد حتی توسط لیست دندانپزشکان تبریز در مورد لمینت و کامپوزیت دندان در تبریز هم انجام می شود و فقط به روکش تاج محدود نمی شود. در بدترین شرایط، ممکن است دندان خود را از دست بدهید. اما در صورتی که دندان قابل نگهداری بود، پس از اتمام روند درمان و ترمیم، دوباره روکش روی دندان نصب می شود.

لازم به ذکر است که رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از پوسیدگی مجدد الزامی می باشد.

 

ثبت نام شما در لیست دندانپزشکان تبریز

پیشگیری از پوسیدگی دندان روکش شده

برای پیشگیری از بروز هرگونه عفونت و پوسیدگی، نیاز است که تمامی مراحل برای پاکسازی و بهداشت دهان و دندان خود را به صورت مرتب و دقیق رعایت نمایید. اولین قدم در این مورد، مسواک زدن مرتب و دقیق است. دندان های روکش، لمینت و کامپوزیت شده هم مانند دندان های طبیعی شما نیاز به مراقبت و رسیدگی و مسواک زدن دارند تا محیط را از وجود هرگونه عفونت و باکتری محافظت کنند. خصوصا مابین روکش و خط لثه ی شما، یک خلا بسیار جزئی و ظریف وجود دارد که شاید با چشم عادی قابل دیدن نباشد اما محیطی جذاب برای رشد باکتری ها خواهد بود. در نتیجه این ناحیه باید به دقت مسواک شود. البته لازم به ذکر است که شما باید از خمیردندان مخصوص کامپوزیت دندان استفاده کنید که میتوانید اینجا در مورد آن بخوانید.

استفاده از نخ دندان برای حفظ سلامتی دندان ها دومین مورد است. نخ دندان باعث افزایش عمر طبیعی دندان های شما می شود، پس باعث افزایش طول عمر مفید روکش و کامپوزیت شما هم خواهد شد. نخ دندان به خوبی می تواند فضاهای خالی بین دندان ها را از اضافات غذایی پاکسازی کند. اگر شما هم قصد انجام هرگونه روکش و کامپوزیت دندان در تبریز را دارید، لیست دندانپزشکان تبریز را به شما پیشنهاد می کنیم.

علائم پوسیدگی دندان روکش شده

حساسیت : هرگونه احساس درد، ناراحتی یا حساسیت دندان ها به فشار و دما اولین علامت پوسیدگی می باشد. این حساسیت در مواد غذایی خیلی گرم یا سرد و مواد غذایی شیرین بیشتر حس می شود.

تغییر رنگ دندان: علامت دیگر پوسیدگی دندان، وجود هرگونه لک های قهوه ای و سیاه روی سطح دندان است.

شکاف: در صورتی که پوسیدگی دندان روکش شده افزایش یابد، باعث بروز شکاف و حفره هایی روی سطح دندان شما می شود که می تواند به صورت کاملا تصادفی، با اشیا و مواد غذایی پر شده و ایجاد درد و عفونت بیشتر کند.

تغییر در شکل و سایز دندان: معمولا دندان های پوسیده به مرور تراکم خود را از دست می دهند و شکل نامنظمی به خود می گیرند. حتی ممکن است باعث لق شدن روکش و کامپوزیت دندان شما بشوند.

کامپوزیت دندان در تبریز

التهاب لثه: پوسیدگی در دندان، به خصوص دندانی که روکش دارد باعث التهاب و تورم در لثه می شود. این التهاب با علائمی مانند تورم، قرمزی، درد و حتی گاهی خونریزی در لثه همراه است.

در صورتی که هر کدام از این علائم را در مورد دندان روکش شده تجربه کردید، توصیه می شود در سریعترین زمان ممکن به دندانپزشک مراجعه نمایید تا وضعیت دندان های شما مورد بررسی قرار بگیرد. توجه داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است و هرگونه تاخیر در مراجعه، می تواند مشکل دندان شما را بدتر کند.

ممکن که تا اینجا با یک مقاله ی جدید با ما همراه بودید. سایت تبلیغات مشاغل، به عنوان سامانه ی مشاغل تبریز فعالیت نموده و تمامی مشاغل را هم به صورت مجزا و هم به صورت لیست و دسته بندی به تمام فارسی زبانان عزیز ارائه می کند. یکی از این لیست ها، لیست دندانپزشکان تبریز بوده که با هدف معرفی دندانپزشکان تبریز به شما عزیزان متقاضی کامپوزیت دندان در تبریز یا هرگونه درمان های زیبایی و درمانی این حوزه می باشد. اگر شما هم قصد ثبت اشتراک در لیست دندانپزشکان تبریز را دارید می توانید به قسمت ثبت شغل مراجعه نمایید.